Wedstrijdverslagen

Beerse Boys sluit goed af met 3-2 winst op EFC

DSC_0032
Beerse Boys heeft het seizoen met een mooi resultaat in een goede wedstrijd afgesloten. De ploeg wilde de scheidende trainer Jasper van Hoof en de spelers Rob van Bijsterveldt, Bart den Otter en Niels van Heerbeek met een knappe wedstrijd een passend afscheid bezorgen. De eerste helft werd afgesloten met een 1-1 stand door doelpunten van Daan Mulders en Samim Yusofi. Na de pauze scoorden Jannes Mulders en Joop Willems namens de thuisploeg en zorgde Jeroen Hakkens voor het slotakkoord.

EFC startte sterk en bleef vrijwel de gehele eerste helft de bovenliggende partij. Beerse Boys streed voor elke meter en was af en toe met een tegenaanval gevaarlijk. Bij een vlotte uitval in de 8e minuut werd Pepijn van Spreuwel vrij voor doelman Jesse Theuws gespeeld, maar zijn inzet ging via de doelman en bovenkant lat over. Aan de andere kant schoot Max van Limpt na een kwartier spelen rakelings naast en werd het Beerse doel nog enkele keren onder vuur genomen, maar het vizier stond bij de EFC'ers niet goed. Met een vlotte combinatie door het midden werd Daan Mulders in de 38e minuut in een goede schietpositie gebracht en hij verzilverde de kans in de uiterste hoek: 1-0. Lang kon Beerse Boys van deze voorsprong niet genieten, want in de 41e minuut lobde Samim Yusofi over de uitkomende doelman Rob Wilborts ook raak: 1-1.

Na de onderbreking zette Beerse Boys meteen goed aan en dat leverde al snel een nieuwe voorsprong op. Daan Mulders brak op links door en bezorgde de bal bij broer Jannes die vlak voor doel keeper Theuws kansloos liet: 2-1 in de 49e minuut. Ook nu ging EFC op zoek naar de gelijkmaker en in de 53e minuut was die dichtbij, maar een 'flipperbal' tussen een Eerselse aanvaller en Rob Wilborts kon door een Beerse verdediger nog van de doellijn getrapt worden. Kansen over een weer: een minuut later kwam Pepijn van Spreuwel net te kort om een voor doel geplaatste bal van Jannes Mulders over de lijn te werken en in de 68e minuut ging een Eerselse kopbal maar net over het Beerse doel. Het lukte Joop Willems in de 70e minuut wel om het net te vinden en hoe! Bij een aanval over rechts kwam hij op zo'n 30 meter van het doel in balbezit en knalde in de linker bovenhoek onhoudbaar raak: 3-1. Doelman Rob Wilborts voorkwam met een goede redding op de doellijn in de 82e minuut nog de 3-2, maar in de 86e viel de aansluitingstreffer alsnog toen Jeroen Hakkens de bal in het dak van het doel binnen schoot. In de slotfase viel Niels van Heerbeek na een jaar van blessureleed nog in om (voorlopig) zijn laatste wedstrijd in Beerse Boys 1 te spelen. Hij kon na aanmerkingen op de leiding al vervroegd gaan douchen met direct rood in de eerste minuut van de extra tijd. Zuur maar terecht. Het feestelijke afscheid van trainer Jasper van Hoof en de spelers Rob van Bijsterveldt, Bart den Otter en Niels van Heerbeek kwam er meteen na de wedstrijd toch.

Opstelling Beerse Boys: Rob Wilborts; Stijn van Heerbeek, Rob van Bijsterveldt, Bart den Otter, Pim Vingerhoets (84. Nick van Rooy); Bram Gooskens, Dennis Schapendonk, Joop Willems; Daan Mulders, Jannes Mulders, Pepijn van Spreuwel (86. Niels van Heerbeek).